Retki Viron Raplaan 21.-23.5.2024

Klaukkalan seniorien 23 hengen ryhmä suuntasi puheenjohtajan Merja Winha-Järvisen johdolla 21.5. Nurmijärven ystävyyskunta Viron Raplaan. Ryhmä majoittui Luhtre Turismitalossa luonnon keskellä hieman taajaman ulkopuolella.

Keskiviikkoaamuna Raplan kaupungin pormestari Gert Villard ja kunnansihteeri Ants Soodla toivottivat vieraat tervetulleiksi Rapla riigimajjaan. Nurmijärven kunnan tervehdyksenä heille ojennettiin Nurmijärvi-pipot. Pormestari kertoi Raplan elinkeinoelämästä ja kehityksestä

Seuraava tutustumiskohde oli Raplan 1.4.2024 avattu musiikkitalo, jota esitteli musiikkikoulun rehtori Katrin Kruusimägi.

Matka jatkui vanhusten päiväkeskukseen, jossa keskusteltiin Viron ja Suomen vanhuspalveluiden erilaisuuksista.

Päivän kruunasi viiden 6-12 -vuotiaan lapsen soolokonsertti. Nämä todella lahjakkaat lapset opiskelevat Rapla Laulustuudiossa.

Iltapäiväkahvit nautittiin Kohilassa Mäe-Koivutalun viihtyisässä puutarhassa.

Aktiivinen, antoisa ja elämyksellinen päivä päättyi musiikkiesitykseen Tohisoon kartanossa. Kartanoa esitteli Mäe-Koivutalun emäntä Anneliis Koiv.

Matkalaiset olivat yksimielisiä siitä, että reissu oli erittäin onnistunut. Nauru raikui ja matkasta jäi muisteltavaa pitkäksi aikaa. Vierailukohteiden raplalaiset isännät toivotettiin vastavuoroisesti tervetulleiksi Nurmijärvelle.

Retkestä on julkaistu seniori, hallituksen jäsen Pirjo Wihurin kirjoittama matkakertomus Nurmijärven Uutisissa 2.6.2024:

Klaukkalan seniorit Raplassa – tietoa Viron elinkeinoelämästä ja verotuksesta | Paikalliset | Nurmijärven Uutiset (nurmijarvenuutiset.fi)