Kevätkausi 2026

Vuosi 2026 startattiin vauhdikkaasti loppiaisena, kun 16 senioria kokoontui Nurmijärven Bowling Corneriin mittailemaan taitojaan keilailussa. 

Yhteisiä torstaikahveja Monikon Mustikassa jatkettiin 29.1. Tilaisuutta juhlisti paikalle tulleet kunnanjohtaja Outi Mäkelä,  poliisiryhmä Helsingistä sekä iso määrä Klaukkalan koulujen oppilaita. Oppilaat olivat kuulemassa Poliisien soittokuntaa samassa tilaisuudessa, jossa poliisit valistivat nuoria elämän tosiasioista.

Paikalla keskusteltiin kunnanjohtajan kanssa mm. julkisesta liikenteestä ja seniorien liikuntatapahtumista.

Alkuvuoden aikana on ehditty käydä tiistaisin kävelemässä ja kolme kertaa nautittu yhteiset kahvit Monikon Mustikassa. Jäsenten toiveesta on jatkettu parin kuukauden välein toistuvia suosittuja lounaita Ravintola Ismetissä. Paikkansa ohjelmassa on vakiinnuttanut myös keilailu.

Klaukkalan seniorien kevätkokous pidettiin 19.3. Monikossa. Kokoukseen osallistui lähes puolet yhdistyksen jäsenistä. Ennen kokousta osanottajia viihdytti rautalankayhtye Moonwalkers. 

Lounaan jälkeen saatiin tietoisku hyvin ajankohtaisesta aiheesta - tekoälystä, josta luennoi vertaisopettaja Kari Ylikylä. Esityksestä virisi myös paljon kysymyksiä ja vilkasta keskustelua.

Varsinainen kokous käytiin läpi pj Merjan johdolla Pirjon esitellessä talouden luvut. Lopuksi Merja kertasi viimeaikaisia tapahtumia sekä esitteli myös mielenkiintoisia tulossa olevia, Nelimarkan näyttelyä Ateneumissa ja toukokuista retkeä Viron Raplaan.

Torstaikahvit Monikossa houkuttelivat 9.4. paikalle 17 senioria. Keskusteluaiheet vaihtelivat, mutta tärkein keskittyi Matti Vanhasen järjestämään yleisötilaisuuteen, jossa oli käsitelty kunnan mahdollista liittymistä HSL:ään, datakeskusta ja junareittejä.

Keskustelu oli niin vilkasta, että omaa ääntäänkin oli vaikea kuulla. Tämä osoitti jälleen sen, kuinka tärkeitä myös senioreille ovat yhteiset tilaisuudet, joissa voi  vaihtaa ajatuksia oman vertaisryhmänsä kanssa.

Tiistaina 28.4. lähes 30 Klaukkalan senioria matkusti bussilla Helsingin Kaupunginteatteriin  nauttimaan Seniorisopasta. Soppa on iloinen kevätkonsertti, jonka tuottajana toimii näyttelijä Merja Larivaara. Ideana on tuottaa eri ikäkausille iloinen musikaalinen tapahtuma, jossa yleisökin saa laulaa mukana.

Retkeä pidettiin erittäin onnistuneena tapahtuman imaistessa positiiviseen ilmapiiriinsä sekä esiintyjät että katsojat.

Kevätkauden viimeinen yhteinen kahvihetki vietettiin Monikon Mustikan maisemissa ja Winhatorin vieressä.

Kahvilla oli parisenkymmentä senioria. Uusia jäseniä on saatu taas muutama ja sen vuoksi pidettiin oikein esittelykierros. 

Keskustelu oli vilkasta monessa eri pöytäkunnassa, perinteiseen malliin ilon kanssa.

Klaukkalan seniorien iloinen parinkymmenen hengen porukka teki 19-21.5. toistamiseen vierailun Viron Raplaan. Retki oli jälleen erittäin onnistunut. Virkistyttiin, syötiin ja naurettiin. Toki myös tutustuttiin Raplan ja sen ympäristön kohteisiin.

Mielenkiintoisin kohde oli varmasti Raplan kaitseliidun koulu.

Matkan osallistujat saivat kuulla myös, miten Raplan kaupungilla menee ja miten vanhuksia hoidetaan.

Varpolan linnoituksesta löytyi puuveistos ja ihania kasveja.

Klaukkalalaisia pidettiin jälleen hyvin niin kaikissa vierailukohteissa kuin tutussa majapaikassa Luhtre turismitalussa.

Matkasta teki erityisen upean myös huippunauravainen Klaukkalan seniorien porukka!

Osallistujien toive oli, että  matkalle lähdettäisiin taas parin vuoden päästä uudestaan.

Aurinkoinen ja lämmin sää sai yli 30 senioria liikkeelle nauttimaan Krannin kahvilan ihanista herkuista torstaina 25.6. Kahvijonossa juteltiin, että tällaisia tapaamisia voisi järjestää useamminkin.